3 Eylül 2012 Pazartesi

DOMATESLİ SPAGETTİ MAKARNA


Bol domatesli ve baharatlar ile zenginleştirilmiş bir spagetti makarnaya kim hayır diyebilir ki...Ben şahsen diyemem...Her gün bıkmadan yiyebiliriz biz makarnanın her çeşidini sonrasında alınacak kiloları kafaya takmadan. Aslında ben inanmıyorum makarnanın kilo aldırdığına da...Öyle olsaydı yıllık kişi başına 30 kg yakın makarna tüketen İtalyanların büyük bir çoğunluğu obez olurdu ama hiç de öyle kilolu deiller..
Biz ekmekçi milletizdir ekmek yemeyi severiz bir kase çorbanın yanında yarım ekmek yiyebilecek kapasitemiz vardır. Rejim salatası nı bile ekmek ile yeriz vicdanımızın sesini susturmak için  kepek ekmeği ile :) Pilavı, makarnayı, hatta böreği bile ekmek ile yiyenini duydum ekmeği böreğin iç harcınıa katık ediyormuş :) EEE yurdum insanının hali böyle olunca yani ekmek makarnaya katık edilince kilo aldım sanıyoruz yok aslında kiloyu ekmekden alıyoruz makarnadan deil güvenin bana ;)

Vereceğim bu tarif bilindik klasik makarna tarifi gb. deil farklı bir tarif ...Bol vitaminli inanılmaz lezzetli Bayılarak severek yiyeceğiniz hatta dometesine ekmek banmak istyeceğiniz bir tarif uyarayım da aman dikkat :)))

MALZEMELER:
  • 1 paket spagetti makarna
  • 3 orta boy domates
  • 1 yeşil biber
  • 2 adet paprica biberi
  • 2 diş sarımsak
  • tuz, karabiber, kimyon, nane, kekik
  • 5 su bardağı kaynak su
  • 2 yemek kaşığı tereyağ ve 3 yemek kaşığı sıvıyağ
HAZIRLANIŞI:
  • Biberlerinizi doğrayın
  • Tencerinize sıvıyağınızı koyun ocağı yakın
  • Biberleri sıvıyağın içine katın kavurun  üzerlerine sarımsakları rendeleyin
  • Bu arada domateleri rendeleyin
  • Kavrulan biberlerin ve sarımsağın üzerine alın
  • Kavurmaya devam edin
  • Domatesler kıvam almaya başlayınca
  • Tuzunu ve tüm baharatları ilave edin
  • Domatesli harcın üzerine suyunuzu ilave edin
  • Kaynamaya bırakın
  • Kaynayan suyun içerisine Spagetti makarnalarınızı atın
  • Arasıra karıştırarak pişmeye bırakın
  • Suyunu çeken makarnaları kontrol edin ( makarnanın markasına göre su ölçüsü değişebiliyor genel itibari ile 5 su bardağı yetiyor ama siz genede gerekir ise ilave edersiniz) suya ihtiyacı var ise ölçülü olarak su ilave edin...  tamamen suyunu çeken makarnayı servis edin..
  • AFİYET BAL ŞEKER OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder