14 Kasım 2012 Çarşamba

İSTİRİDYE BÖREK




Tüm blog arkadaşlarıma ve bloguma misafir olan ve şu anda bu tarifi okuyan tüm okurlarıma saygı ve sevgilerimi gönderiyoruum... Hicri Yılbaşınızı eeen içten dileklerim ile kutluyor Rabbim bizlere bu yılımızda tüm kötü alışkanlıklarımızı,  nefsimize ha bire yenilerek düştüğümüz hatalardan dolayı işlediğimiz günahlarımızı işlemeyi bırakmayı nasip etsin...Ve terk edişimiz de Hicret sevabından kabul eylesin İnşAllah..






.Bu aralar çok yoğun koşturmacalı günler yaşıyorum... .(Yanlış anlaşılmayayım misafiri çooook severim ben beni tanıyanlar bilir az çok bu durumdan asla şikayet etmemmm Rabbim yanlızlığa mahkum etmesin bizi)  Dün ve bugün nerede ise toplam 35 kişiye yakın ağırlanan misafirden sonra haşatım çıkmış bir vaziyette blogu çok boşladığımı fark ederek bir iki tarif gireyim niyeti ile oturdum bilgisayarın başına.. Tarif sırasında instagramdaki arkadaşlarımın  isteği üzerine önceliği İstiridye böreğime verdim :)) Aslında daha kaliteli bir  fotograf cekip koymak isterdim ama ancak bu kadarına elim erdi diyelim...Fazla lafı uzatmadan yapılışı ile birlikte anlatayım şu meşhuur istiridye böreğimin tarifini....



MALZEMELER:
  • 5 adet yufka ( 20 adet çıkıyor)
  • 1 su bardağı su
  • yarım su bardağı sıvıyağ
İÇ MALZEME İÇİN:
  • 350-400 gr kadar kıyma
  • 2 baş orta boy soğan
  • 3 adet çarliston biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • yarım demete yakın maydonoz
  • yarım tatlı kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Tuz
  • Üzerine sürmek için 
  • 1 yumurta çörek otu ve susam
Ben istiridye börek demeyi tercih ettim ama daha farklı isimlerde  bu börek tarifi gerek nette gerek günlerde kadınların arasında dolasıyor :))



HAZIRLANIŞI:
  • Önce bu böreğin püf noktası yufkalarınızın bayat olmaması...Günlük taze yufka kullanırsanız çok daha şekli şemali düzgün düşüyor...
  • Önce iç malzemesini hazırlayın...
  • Soganları ve biberleri yemeklik doğradığınız gibi doğrayın
  • ve sıvıyağ konulmuş tencernize alıp kavrurun
  • Kavrulmaya başalayan soğan ve biberlere kıymayı da ilave edin ve kıyma ile birlikte kavurmaya devam edin...
  • Suyunu salıp çeken kıyamlı harca maydanozları ince kıyıp ilave ettikten sonra tuz ve baharatlarını ilave edin ocaktan alın kenarda dursun az hemde ilk o sıcaklığı gitsin...
  • Bu arada 1 su bardağı su ve yarım su bardağı sıvıyağı karıştırın...

  • Yufkalarınızı dörde bölün Bir yufkadan dört tane büyük üçgen elde edin....
  • Üçgen yufkanın üzerine sıvıyağlı ve sulu karışımdan 1-2 yemek kaşığı gezdirin her tarafı ıslansın
  • Elde ettiğiniz üçgen yufkaları tam ortadan büzüştürün yani şöyle 
  • Ve iç harcını resimde gördüğünüz gibi koyun....
  • Ve sigara böreği sara gibi ama çok sıkı olmayacak şekilde sarın... 
  • Böğreğiniz istirideye şekline benzicek  ve şekilli tarafı üste bakacak şekilde yağlanmış tepsiye diziverin...
  • Bu işlemi diğer yufkalarınıza da uygulayın...
  • Kalan sıvıyağlı sulu karışımı da üzerine gezdirin...Bir 10-15 dak bekletin ki suyunu çeksin Sonrasında;
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susam da serpiştirdikten sonra önceden ısıtılmış fırında 175 derecelik fırında pişirin...
  • Bu böreğin bence bir diğer püf noktası ise iyice ıslanmış olması ve suyunu içine çekmesi böylece çıtır çıtır bir börek oluyor.... 



4 yorum:

  1. ÇOOOOK güzeldi dayanamadım 2 tane yedim..Kesinlikle tavsiye ederim..Ellerine kollarına sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. bende çok beğendim.Kesinlikle deneyeceğim.Ellerin dert görmesin,sen hep yap yedir bize emi :)Ayşe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun arkadaşımmm... Diyorum ya yediğimiz herşeye lezzetine lezzet katan ettiğimiz muhabbetler, gülüşmeler, konuşmalar canım arkadaşım öpüyorum seni...

      Sil