19 Ekim 2012 Cuma

TAVUK SUYUNA TEL ŞEHRİYE ÇORBASI





Bizim evde yaz kış çorba yapılır.. Özellik ile bizim ikizler çorbasız yapamazlar her daim çorba isterler sofrada...En sevdikleri çorba Buğdaylı Yayla Çorbası olsada Tavuk suyu ile yapılmış tel şehriye çorbasına Çocukların tabiri ile ( makarnalı çorba'ya) da hayır demezler severek içerler...


Geçen gün çıtır tavuk yaptım okuldan kurtlar gibi acıkmış  şekilde gelen evimizin öğrencilerine... Tavuklar haşlanırken içerisine 1 havuc ve soğanı 2 ye bölüp attım suyuna çorba yapmayı planladığım için...Bundan sonra mutlaka tavuk haşlarken haşlama suyuna soğan ve havuç koymaya da karar verdim... Benim gibi hala denemeyenler varsa mutlaka denemeliler tavuk suyundaki aroma daha da artıyor...


MALZEMELER:
  • 1 litre tavuk suyu
  • 1 kahve fincanı tel şehriye
  • 2 adet domates
  • Tuz, nane,karabiber
  • Çok az sıvıyağ (Tavuk suyundaki yağ yetiyor.)

HAZIRLANIŞI:
  • Domatesler rendelenir.
  • Sıvıyağ tencereye alınır domatesler ilave edilir ve kavrulur
  • Kıvama gelen domateslerin üzerine tel şehriyeler de ilave edilir ve kavrulmaya devam edilir.
  • Üzerine suyu da ilave edilerek kaynamaya bırakılır.
  • Bu aşamada tuzunu da ilave ederiz.
  • Tel şehriyeler çabuk pişer ama bu çorba zor kıvama gelir. Eğer kıvamının daha koyu olmasını isterseniz 1 yemek kaşığı unu yarım çay bardağına yakın su ve yarı kepçe çorbanın suyu ile çırpıp çorbaya ilave edebilirsiniz Benim çorbamın kıvamı iyi olduğu için ben buna gerek duymadım...
  • Kıvama gelen çorbanın üzerine kuru nane ve karabiber ve arzu edilir ise maydonoz da kıyılarak ilave edilir.
  • Ve servis yapılır
  • Afiyet Olsun...

2 yorum:

  1. ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ŞİFA KAYNAĞI BİR ÇORBA.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu günlerde bağışıklığımızı kuvvetlendirecek bir çorba gerçekten...Teşekkür ederim emine hanım

      Sil