29 Ekim 2012 Pazartesi

EVDE KABAK ÇEKİRDEĞİ NASIL KURUTULUR..


Atamadım herhalde tatil rehavetini üzerimden şu ilk cümleyi yazabilmek için kaç cümle yazdım kaç defa sildim saymadım cümleyi doğrultup yazmayı başarabilir miyim bilmiyorum ama bir yerlerinden başlamalı kendimi toparlamalıyım....



Tatil raheveti bir yandan dün geçen zorlu trafik çilesi bir yandan, eve dönünce malum bavulu boşaltma, bavuldan çıkan kıyafetleri yıkama,  işleri beni iyice yordu...
Hee bide annemin Kızıım eve gidince hemen nereden bulacaksın deyip hazırladığı kolileri yerleştime işini unutmayayım...Geçen gün  teyzemlerle yaptıkları biber salçaları, domates suları, reçeller, onun sürekli kullandığı ve çok memnun kaldığı böreklik Unu, Kurban Bayramı olduğundan sebeb kesilen kurbanın etleri, daha aklıma gelmeyen bir sürü şeyle doldurmuştu arabanın bagajını :) Kosla vanish bile koymuş annem koliye :)) eve gidince arayıp bulamayacağımı mı düşündü acaba benim canım annem... Ahhh bu annelik zoor çok zooor... Evladına vermeye doyamıyorsun...Hep öncelik evlatta oluyor kaç yaşına gelirse gelsin...Rabbim Annelerimizi, babalarımızı başımızdan eksik etmesin...Onlara iki cihan saadeti nasip etsin inşaAllah...

Yarın okul var yatıp dinlenmek lazım tatil modundan çıkıp gerçek hayata adapte olmak lazım  biran önce... Ama onun öncesinde memlketimin meşhuuur kabağından geçen gün yaptığım kabak tatlımı yaparken çekirdeklerini çıkartıp atmadığım kabak çekirdeklerini nasıl kuruttuğumu anlatayım...




Naylon temiz bir poşeti balkonumdaki masamın üzerine serdim ve kabak çekirdeklerimi üzerine yaydım... Benim çekirdeklerimi kuruttuğum zamanda güneşli günlerdi o yüzden çabucak kurudular...Ama siz şimdi yani yağmurların başladığı şu günlerde kurutacak sanız eğer mutfağınızın bir köşesine veya sobalı evde oturuyorsanız sobanın yanına koyarak da kurutabilirsiniz... Üzerindeki görülen turuncu kabak artıkları kuruyunca eliniz le hafif ovalasanız bile hemencik dökülüyor... Kabak çekirdeklerim kuruyunca güzelce temziledim ve hava almayacak bir şekilde saklama kabıma yerleştirdim... Çocuklarıma içim de gönlüm de rahat bir şekilde  afiyetle yediriyorum... Ben sade şekilde yemeyi daha çok seviyorum ama dilerseniz tavaya alıp sürekli karıştırarak hafifçe kavruladabilinir... Yaparsanız eğer afiyet olsun sizlere :))

2 yorum:

  1. ANNELER ÖYLE BEN 23 SENELİK EVLİYİM HALA ANKARADAN DÖNERKEN EVDE NE VARSA KOYUYOR ÇANTAMA
    ÇOCUKLAR BUNU SEVER TARHANAN VARMI SALÇAN VERMI VS VS,
    İYİKİ VARLAR
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaAllah bizlerde onlar gibi vefakar, çalışkan, hamarat ve fedakar annelerden olabiliriz ( Sen eminim ki öylesindir gerçi de ben onlar gibi olabilirmiyim bilemiyorum...) Sana da hayırlı geceler canım...

      Sil