8 Kasım 2012 Perşembe

EV YAPIMI ÇITIR PATATES CİPSİ



ALLAH’ ım!
Bana bir insanın elinden tutmadan önce, kalbinden tutmanın sırlarını öğret,
ALLAH’ ım!
Okuma, öğrenme, öğrendiklerimizi uygulama aşkımızı ,salgın ve saygın bir hastalığa dönüştür, ALLAH’ ım!
Dinimizi dünyanın mehri yapmaktan, acıkınca da inançlarımızı yemekten cümlemizi muhafaza eyle,

ALLAH’ ım!Beni, beni benim önüme engel olmaktan,

Beni, benim hayatımın kemirgeni olmaktan, Beni, bana yalan söylemekten muhafaza eyle, ALLAH’ ım!

Bakışımızı ibret,
Sukutumuzu hikmet, Konuşmamızı sanat ve marifete dönüştür, ALLAH’ ım!


Boşa bakanlardan,

Boşa susanlardan, Boşa konuşanlardan eyleme, ALLAH’ ım!
Zenginlerimizi hamiyetsiz,

Fakirlerimizi gayretsiz, Alimlerimizi amelsiz, İdarecilerimizi adaletsiz bırakma, ALLAH’ ım!

Dahili ve harici düşmanlardan sana sığındığımız gibi;
cehaletin,tembelliğin,zaman israfının şerrinden de sana sığınıyoruz,
bizleri muhafaza eyle,

ALLAH’ ım!

Önce Hak’ tan, sonra haksızlıktan korkmayı nasip eyle,

ALLAH’ ım!

Yetenek israfından,

Kapasite israfından,

Zaman israfından ve israfın her türlüsünden muhafaza eyle
ALLAH’ ım!
Ertelemekten, üşenmekten, yılmaktan, vazgeçmekten, yarına bırakmaktan ve buna benzer hastalıkların şerrinden muhafaza eyle

Bu hastalıklara karşı Alim, Hakim ve Şafi isimlerinden acilen şifalar ihsan eyle

ALLAH’ ım!

Beynimizi, malumat ishali olmaktan,

Aklımızı, öfkenin esiri olmaktan,
Bedenimizi, şehvetin kölesi olmaktan, 

Midemizi, depo haline gelmekten muhafaza eyle 

...Amin Hayırlı Cumalar selam ve dua ile Dostlar
                                                                                           (ALINTIDIR)


                                                   **************************

Dün akşam evimizde patates kızartması şöleni vardı...Şölen diyorum çünkü ilk defa evde kızartılmış çıtır çıtır bir patates kızartması yedik... Tarifi sürekli takip ettiğim Cahide Sultan abladan aldım... Hemen akşamında okuldan eve dönen bizim yavrular için yaptım ve asla vazgeçemeyeceğim bir tarif çıktı ortaya... İşte bu tarifi sizlerle paylaşıyorum... Afiyet olsun...

Hangimiz annemizin kızarttığı patates kızartmasından aşırmadık ki :) 

MALZEMELER:


  • 1 Adet büyük patates
  • 1 yemek kaşığı un 
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • yarım paket kabartma tozu
  • Tuz
  • Kızartmak için sıvıyağ ve 1 yemek kaşığı sirke 
HAZIRLANIŞI:
  • Patatesi soyun dilimlere ayırıp ince doğrayın
  • Ve pateteslerinizin fazla suyunu pamuklu bir bez veya havlu kağıt ile alın...
  • Bu arada ocağa sıvıyağınızı alın ve daha soğuk iken sirkeyi koyun... (Yağı kızdırınca koyarsanız yağ sıçrar etrafa)
  • Derince bir kaseye aldığınız patateslerinizin üzerine un, nişasta, kabartma tozu ve tuzu ilave edin harmanlayın
  • Hiç bekletnmeden kızdırılmış yağa tıp kızartın 
  • Afiyet Olsun...
NOT: Unu kızartacağınız kadar patatesin üzerine dökün yoksa sulanan patatesler un karışımınızı çok kötü bir hale sokabilir...


Annecim senin için peçete yaptık diyerek getirdikleri peçeteler ile servis edilen patates kızartmasının tadına doyum olmaz tabiii...

7 yorum:

  1. Çok merak ettim tadını ben de çocuklar gelmeden yapayım..Ellerine kollarına sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım...Yap arkadaşım çocuklar çok sever eminim...

      Sil
  2. Aminnn hayırlı Cumalar canım cips süper ellerine sağlık öptüm...

    YanıtlaSil
  3. Amin,hayırlı cumalar.Cips nefis olmuş en sağlıklısından:)Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. tadını bende çok merak ettim yarın hemen deneyeceğim :)))
    http://hobiyedair.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil