30 Ağustos 2012 Perşembe

İNCİR MEVSİMİ


Yılın bu mevsimi benim için incir mevsimi dir. Çocukların kaçak göçek ama komşu teyzenin görsede  "yiyin evladım yiyin göz hakkıdır afiyet olsun" diyeceğini bilerek  İncir ağaçlarına tırmanıp incir topladıkları, yapraklarından kız çocuklarının bebeklerine sözde sarmalar yaptığı,  adeta bereketin incir ağacının dallarından süt olarak fışkırdığı, Rabbim'in incirin çekirdeğine koca bir incir ağacının fihristesini sakladığı  mevsimdir bu mevsim.
..

   Benim için yılın her bu mevsimi incir yerken çocukluğuma dair birçok anılar canlanır o yüzden belkide çok seviyorum incir yemeyi incir mevsimini..Ben de bu yazımı okuyan birçok kişi gb doya doya yaşadım cocukluğumu. İncir ağacının dallarına salıncaklar kurup doyasıya sallandım, İncir ağacına tırmanıp incir topladım, İncir ağacının altına kilim serip cok sevdiğim o eski ama eskimeyecek olan cocukluk arkadaşlarım ile birlikte evcilik oynadım. İncir yapraklarından arkadaşlarıma aralarına kum doldurup sarmalar yaptım :) yapraklarından akan sütü elime değdirmemeye özen göstererek oyuncak bebeklerime içirmeye çalıştım. Mahallenin kaldırımlarına incir yapraklarını tebeşir olarak kullanarak yazılar yazdım, Okul yollarında yazın bitip sonbaharın geldiğini ise kurumuş incir yapraklarını ezmeye çalışırken çıkardıkları ses de anladım...Anlayacağınız ben İncire birçok anlamlar, hatıralar yükledim ve TİN SURESİNDE "İNCİRE YEMİN EDEN " Rabbime Bu meyveyi yaratıp bizlere ikram ettiği için sürekli şükrettim..."MRV'CE"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder