21 Ağustos 2013 Çarşamba

REYHAN SERBETİ

Ramazan geldi geliyor derken bitti Ramazan  Bayramını kutladik bile... Günler su gibi akıp geçiyor...
Bazen hiç bir şeye yetisemiyorum ve çoğu zaman bizim eve benden 1 den fazla gerekiyor ;)... Bu kadar yogunlugun içinde bloguma yeterince tarif yükleyemiyorum... Bu günden sonra tariflerime ve paylasimlarima  öncelik vereceğim sözünü veriyorum (Kaçıncı verdiğim ama tutamadıgım söz bilmiyorum gerçi ;))

Reyhan Serbetinin kökeninin Osmanlı'ya dayandığını ve yuksek tansiyonu düşürdüğünü biliyorum...Kökeni ve faydalari ile ilgili uzuuun bir yazı yazmak isterdim ama itiraf ediyorum lezzetinden başka birşey bilmiyorum ;))...  Reyhan şerbeti ile Ramazan ayında tanıştık ve coooook sevdik birbirimizi... Içimi  hoş ve ferahlatıcı bir içecek... Hoş pembe insana mutluluk veren bir rengi var... îlk defa içenler Reyhan' dan yapıldığına inanmıyorlar Yaparsanız uyarayım sizi, inandırmakta zorluk çekebilirsiniz misafirlerinizi ;))...




Ben Reyhan serbetini ilk  bayramda evime gelen misafirlerim için yaptım... Malum bayram ziyaretlerinde genelde baklava ikram ediliyor ve insanın içi bayılıyor...Sıcak yaz gunlerine denk gelen bayramda tatlının ardından iyiki yapmışsın iltifatlarını almak beni ayrıca mutlu etti :))... Daha fazla sozumu uzatmadan tarifime geciyorum ;))


  • MALZEMELER :
  • 1demet reyhan
  • 8 su bardağı kaynar su
  • 7 yemek kaşığı şeker
  • 1 , 5 tatlı kaşığı limon tuzu 
  • 1 cubuk tarçın
  • 1 limonun kabuğu rendesi

  • HAZIRLANISI :
  • Reyhan otunu cok güzel bir şekilde yıkayın...
  •  Reyhan otunu Büyük bir kaba koyun
  • Üzerine 8 su bardağı suyu 
  • Ve 7 yemek kaşığı sekeri koyun ( seker oranını artırabilirsiniz damak lezzetinize göre) 
  • Cubuk tarçın ve limon kabuğunun rendesi ni de ilâve edin...
  • 1-2 dak.  kadar demleyin
  • Uzerine limon tuzunu da ilave ederek 15 dak. kadar daha demlendirin... Limon tuzu renginin çıkmasını sağlıyor...Daha açık bir renk isterseniz 1 tatlı kaşığı, daha koyu bir renk ve daha ekşi bir lezzet isterseniz 1 yemek kaşığı limon tuzu koyun...
  • Çok bekletirseniz lezzeti acılaşıyor...15 dak.sonunda süzüp sogutun... 
  • Ve buuz gibi servis yapın...
  • Afiyet Olsun ;))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder