27 Kasım 2012 Salı

MİFÖYLÜ TAVUK BAGET


Hosgeldiim bloguma, Hoşgeldiniiz bloguma :) Daha öncesinde de bahsettiğim gibi bu aralar yogunlugumdan sebeb bloguma karsı biraz tembel davranıyorum.... Aslında bir sürü tarif var yapılmış fotograflanmıs durup bekleyen  ama bir türlü yazıp paylaşamadığım... Zamanla hepsini girip paylaşacağım inşAllah ama dedim ya zamanla...

Bilenler bilir bilmeyenler için yazayım benim 3 evladım var 9 ve 5,5 yaşlarında olan...5,5 yaşında olan cocuklarım ikiz ve bu yıl 1. sınıfa başladılar..
.İkizlerim dogdugunda  büyük oglum 32 aylıktı o daha bir bebekken  ben ikizlerimi aldım kucağıma .. Annemlerin memlekette oturması ve benim " Süper Anne" olacagım hayalimden ötürü 3 tane küçük bebeğimi tek başıma büyüttüüm... Annemlerin yardım etmek isteklerini "hayır siz evinize dönün Allah dağına göre kar verirmiş demekki ben bu cocukları tek başımada büyütebilriim" veryansınlarımdan ötürü kabul de etmedimm...

Kimi zaman coook zorlandım kimi zaman cok bunaldıım "annneeee yetişşşş" diye bazen anneme telefon da açtım, ama hiç bir zaman yılmadım ve bu zamana kadar getirdim evlatlarımı coooook şüküüüür. İşte bu zmaanlarda tek hayalim cocuklarımın bir gün okula başlaması ve benim onlar okulda iken dinlenme hayallerimdi... Ve ben aslında hiiç farketmeden bütün planlarımı işte bu zamana ertelemişim...


Şimdi bütün planlarımı hayata geçirme vakti deyip tek tek hayata geçirmeye calışıyorum neler mi yapıyorum Ehliyetimi almak için Sürücü Kursuna gidiyorum...



Kendime ve arkadaşlarıma vakit ayırıyorum... Alışverişe tek cıkabilmenin keyfini cıkartıyorum en azından hafta içi ;)


























Yani anlayacağınız cocuklar okula bende dısarı...































Malum eve gelince işler birikiyor evde... Cocukların ödevleri yemekleri ev işleri derken oooo saat hızla akıp geçiyor ve bende pil sıfıra iniyor yorgunluktan da ne yazacağımı toparlayamıyorum İşte bu sebebdendir ki bloguma vakit ayıramıyorum. Bugün kızım biraz hasta olmuş okula göndermedim ve bundan sonra daha fazla vakti ayırmalıyım diye dua ede ede fırsat bu fırsattır diyip oturdum blogumun başına...









Bugün vereceğim tarif inanılmaz lezzetli ve cok pratik özellikle çocukların severek yiyeceğinizi düşündüğüm bir tarif.... Mutlaka deneyim derim ben ;)



MALZEMELER:

  • 8 adet büyük boy tavuk baget (kişi sayısına göre ayarlayın)
  • 8 adet milföy hamuru
  • Bagetleri haşamak için su
  • Köri, kimyon, tuz
  • Yumurta sarısı


HAZIRLANIŞI:
  • Bagetleri haşlayın...
  • Haşlanan bagetleri bir süzgece alın ve suyunun süzülmesini sağlayın
  • Bir milföy hamurunu alın ve serit olacak şekilde 5 e bölün
  • Suyu süzülmüş bir bageti alın önce havlu kağıtla fazla suyunu varsa kurulayın ve köri, kimyon ve tuza bulayın
  • Ve üzerine aşağıda görülen resimdeki gibi milföy şeritlerini sarın 
Eşimin bu yemek için yorumu  mumyalanmış tavuk oldu :))
Ben tavuklarımın  fazla suyunu tam kurulamadıgım için milföçylerim biraz bozuldu...
  • En üzerine de yumurta sarısı sürerek 
  • Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin 
  • Afiyet Olsun....



12 yorum:

  1. canım şükür kavuşturana:))ellerine kollarına sağlık tadının güzelliğini tahmin edebiliyorum..Öpüldün şeker..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Geldim canım... Bundan sonra düzenli paylaşımlarda bulunabilmeyi ümit ediyorum ;)

      Sil
  2. Hayatım biliyorsun senden bu tarifi alınca evde denedim.Eşim ve kızım inanamadı hazır mı bu çoookkk güzel olmuş dediler.Ama oğlum yeniliklere açık olmayan klasik bir ağız tadına sahip olduğu için beğenmedi.Bende çok beğendim.Sanada dediğim gibi milföy ne kadar ince olursa o kadar güzel oluyor.Ben beğendim.Tavsiye diyorum.Ayşe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Canım cok güzel oluyor gerçekten önce milföyün cıtırtısı sonrasında ise baharatlı tavugun lezzeti insanı başka alemlere götürüyor :)) Ayşecim bu senin elinin lezzeti de bu tavuga eminim ki ayrı bir lezzet katmıştır.. Seninde Ellerine sağlık olsun...

      Sil
  3. nohuts
    ne hikmettir bilemedim kac kere ekledim seni sayfama lakin yazilarin düsmüyor panelime bir kez daha deniyorum ablam
    unutmadim dilerim sende unutmadin ablani
    muhabbetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım yazılarımı görememenin üzüntüsünü yaşaman benide üzdü :( benim yapabileceğim birşey varsa benide haberdar et ablacım... Bende seni unutmadım ablacım görmeden manevi bağ kurdugum blog arkadaşlarımın kıymetlilerindensin benim için... Baki selam ve Dua ile....

      Sil
  4. Canım yavruların küçükmüş ve yakın yaşlarda Rabbim sağlıklı ömürler versin.Baget nefis ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, tek kelimeyle muhteşem gözüküyor ellerinize sağlık, bende bloguma beklerim şimdiden teşekkürler,sevgiler..

    www.bensukaya.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :) Ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim...

      Sil
  6. Uzun zaman olmus gercekten yazmadigin. Bence bir el at bloga..
    Yazin cok guzel olmus. Duygulandim tek basina evlat yetistirmek zor. Hele bu ikizse daha da zor yardimsiz olmuyor bazi isler. Ya esin yardim edecek ya yakinin. Benim de annemler sag olsun cok yardimci oldu cocuklari buyuturken. Simdi yalniz zor gelir hele benim bu yasimda hepten zor..
    Rabbim saglik afiyet versin olana.
    Eline saglik olsun canim bu tarifi hep goruyorum ama bir turlu yapmadim usendim acikcasi hemde bizim cocuklar yermi dedim.
    Misafir icin guzel olur yabanci misafire ozelikle degisik bir lezzet..

    YanıtlaSil
  7. Cok uzun zaman oldu gercekten bloga yazmayalı... En kısa zamanda yazmak niyetindeyim ama bakalım bu en kısa zaman ne zaman :)
    Bu tarif cok lezzetli oluyor gerçekten... Sizin oralarda tavuk cok seviyorlar diye biliyorum ama tavugun bu halini yemişlermidir bilmem.. Bence denemelisin.. Cok lezzetli oluyor ;)

    YanıtlaSil