13 Eylül 2012 Perşembe

DOMATESLİ VE BAHARATLI YUMURTALI EKMEK



Ben çok küçük bir çocukken başladı yumurtalı ekmeğe olan sevdam...Annemin o lezzetli ellerinden çıkan yumurtalı ekmekler kahvaltı soframızın en baş kösesinde olurdu. Annem benim gb sabah bir lokma ekmeği zorla ağzına koyduğu o yudumuda 3-4 saat sonrasında damağına yapışmış emer vaziyette bulduğu kızına seviyor diye hazırlardı yumurtalı ekmeği...
Benim için ekmek emzik gb bir şeydi hatırlıyorum.. Damağıma yapıştırırdım onu emerdim.. sabah kahvaltısında yediğim tek bir lokma ekmek benim öğlen uykumda emzik'im olurdu :)Annem de yuttuğumu sanırdı uyandığımda hala ağzımda o sabah kahvaltısındaki zorla ağzıma tıkıştırdığı yudumu görünce sinir küpü olurdu.... Merveeee gene mi ekmeği emiyorsuuun yutsana kızım onuuu diye söylenir dururdu... Eeee yemedim de ne oldu büyümedim mi ooooo büyüdüm hemde ortalamanın üzerinde bir boya bile sahibim (1,75)  kilomda fena sayılmaz idare eder işte yeseydim ne olurdum alah bilir iyi de yememişim diyorum...
Ama tarih tekerrürden ibarettir derler ya şimdi de benim çocuklar yemek yemiyorlar ama onlarda benim gb yumurtalı ekmeğe bayılıyorlar.. Bende onlara yumurtalı ekmeğin çeşitli versiyonlarını yapıp duruyorum...Yukarıdaki resimde görülen domatesli baharatlı yumurtalı ekmek gibi :)) Bu ekmeği bu sabah doğaçlama yaptım çok çok sevdik Tadını bizim çocuklar pizza krakere benzettiler :))

MALZEMELER:
  • 10 dilim bayat ekmek
  • 2 yumurta
  • yarım domates
  • yarım çay bardağı süt
  • 2 tatlı kaşığı un
  • 1 çay k. tuz.
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 talı kaşığı çörek otu.
  • Kızartmak için sıvı yağ
HAZIRLANIŞI:
  • Yumurtalar bir tabağa kırılır çırpılır.
  • İçerisine süt ve rendelenmiş domates konulur çırpılır..
  • 2 Tatlı kaşığı un konulur ve karıştırılır.
  • İçerisine tuz,nane, çörek otu konularak karıştırılır
  • Tavaya sıvıyağ konulur kızdırılır.
  • Ekmekler yumurtalı karışıma batırılır kızartılır
  • Servis tabağına alınarak servis yapılır...
  • AFİYET OLSUN 





2 yorum:

  1. yumurtalı ekmeğe bende bayılırım..bu pazar benimde soframda yumurtalı ekmek olacak ...ellerine sağlıkkk...

    YanıtlaSil