10 Eylül 2012 Pazartesi

4+4+4' ÜN GETİRDİKLERİ VE GÖTÜRDÜKLERİ







Bugüün 4+4+4 sisteminin ve bu sistemden belkide en çok etkilenecek olan 1. sınıfların ilk günüydü... Bizim ikizler Eyüp Safa ve Miray Rana da başladılar 1. sınıfa...Çok güzel heyecan dolu birgündü bugüüüün çocukalrım 1. sınıfa başaladılar diyebilmeyi çok isterdim inanın ama diyemiyorum ne yazıkki... bu kadar alelacele başlamış bir sistemde birçok eksiklikler var.
. Sınıflar 48 kişiye kadar çıkıyor.. bir sınıfta 2005-2006-2007 yılı doğumlular da var... Şimdi bu sistem benim 2007 mart doğumlu çocuklarım ile 2005 ve 2006 doğumlu cocukları aynı kefeye koyuyor aynı eğitimi vermeye kalkışıyor.. Öğretmenler şaşkın çocuklara nasıl bir eğitim verecekleri koınusunda onlar da tam  bir bilgiye sahip değiller...Öğretmenlerin tam manası ile oryantasyonu tamamlanamamışken çocukların oryantasyonu nasıl tamamlanacak bilemiyorum.. Kafalar karışık, yüreklerde korku zor bir süreç...
Bu sene anaokulu heyecanı yaşayan çocuklarıma ilkokula başlayacaksınız demek ve onları buna hazırlamak hiiç kolay olmadı verdikleri cevap şuydu: "Ama Anne Biz daha  ÇÜÇÜĞÜZ..."bir anne olarak cevap veremedim onlara sistem bunu gerektiriyor evladım, sizin hayatınız birileri için yapboz tahtası evladım, şimdi bu bir süreç evladım diyemedim.. Aslında ne yapacağımı da bilemiyorum sanırım bir rapor ayarlayıp anaokuluna göndermek  yoksa çocuklarımızda onarılamayacak bir tahribat yapacak bu yeni sitem... Özgüveni eksik çocuklar yetiştirmek için birebir sistem vesselam...

Artıları varmıdır vardır elbetteki başarılırsa çok da mükemmel olacak bir sistemdir belki... Yapılmak istenenlerin yapılmasının en baş destekçisi de ben olurum aslına bakarsanız ama bu süreci bu kadar kısa bir zamana sığdırmak akıl mantık işi deil.. Nasıl ki şu geçmişteki malum süreçte bazı kesimin çocuklarına yazık olduysa şimdi de bizim çocuklarımıza yazık oluyor...


2 yorum:

  1. mervecim ikizler için hayırlı olan neyse o olsun deneme döneminde doğru kararı vereceğine eminim..

    YanıtlaSil
  2. İnşaallah arkadaşım.. zor bir süreçdeyiz haakımızda hayırlısı olsun..

    YanıtlaSil