29 Ağustos 2012 Çarşamba

KÖFTELİ PATATES YEMEĞİ




Bizim Ailemiz 5 kişilik geniş aile olmaya aday henüz çekirdek bir aile...8 yaşında ikizlerimin abisi Tarık Bera hiç birşey yemeyerek hayatta kalmayı basaran cocuklardan. Sanırım uykusunda melekler besliyoru yavrumu yada ben öyle olduguna inanmak istiyorum içimi kemiren "yahu bu cocuk aççç hiiiiç bir şey yemedi" sesini bastırmak istercesine... Henüz 5,5 yasında olan Eyüp Safa ve Miray Rana'nın da abilerinden aşağı kalır bir yanı olmamasına rağmen en azından çorba içiyor ve bazı yemekleri severek tüketiyorlar... Köfteli Patates Yemeği Eyüp Safa'mın bu aralar favori yemeği...İşte bizim küçük beyin favori yemeğinin tarifi ;)

MALZEMELER
- 3 tane orta boy patates
- 2 tane havuç( Evde kalmamış oldugunu son anda farkettim bu yüzden koyamadım)
- 1 su bardağı bezelye
- 1 orta boy sogan
- 1 yemek kaşığı biber salçası
- tuz, Kararbiber
-Alabildiğince su
KÖFTE İÇİN MALZEMELERi
- 250 gr köftelik kıyma
- 1 orta boy sogan
- 1 kahve fincanı pirinç
- Tuz Karabiber
HAZIRLANIŞI
Önce tencereye sıvıyağ konulur ve üzerine sogan ve biberler katılarak soğanlar pembeleşene biberler kavrulana kadar kavurulur. Kavrulan biber ve soğanın üzerine salcada konularak salça kokusu cıkana kadar tekrar kavrulur. daha sonra sırası ile patates, havuç, ve bezelye de konularak bir iki dakika daha kavrularak üzeri cıkana kadar su ilave edilir.. Tuzunu ve karabiberini de ilave ederk kaynamaya bırakılır.
Daha sonrasında köftelik malzemeler yogrularak küçük köfteler hazırlanır ve unlu tabağa konulur.ve köftelerin her tarafına unun bulaşması sağlanır.. hazırlanan köfteler kaynamakta olan yemeğin içine konulur ve 20-25 dak kadar pişmeye bırakılır...Afiyet Bal Şeker Olsun...
NOT : Kabul ediyorum fotoğraf cekememe özürlü bir insanım ama bende ki bu azim ve istek olduktan sonra bunun da üstesinden geleceğimi biliyorum ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder